lördag, augusti 02, 2008

SEMESTER - igen!

Japp, nu är det dags att ha 2 veckor semester igen. Jobbade ju förra veckan efter tre veckors semester med familjen.


I dag har vi haft kalas för Sara och Simon. 24 pers var vi här hemma och som tur var så regnade det inte fast de hade lovat det. Men i bland ska man ju ha tur. Vi satt ute och åt sallad, som var och en fick plocka ihop själv. Barnen satt inne vilket var bra tror jag för så mycket getingar som vi tog död på har jag inte sett på år å dar.


Nu sitter K och Simon och bygger ihop Indiana Jones Lego som han fick av mormor o morfar.


Kusin Mikaela stannar kvar hos oss så hon och Kamilla tittat på TV.



Ett foto taget från baksidan på huset vi hyrde på Österlen. Det var hur fint som helst! Tänk om man hade en sån här sommarstuga.

Vädret vart ju riktigt bra oxå när vi väl kom ner även om det var svinkallt i vattnet. Vi pratade med en farbror som hade kollat tempen vid vår strand och det hade varit 9 grader en morgon. Men det blev bättre i slutet av av veckan.

Glimmingehus, Ales stenar och Smygehuk var några av sevärdheterna som vi hann med. Och ett besök på Kiviks Musteri förtsås.

Ska försöka sätta mig och gå igenom alla foton som jag tagit nu i sommar och fixa i ordning de för framkallning. Hoppas nästan på lite sämre väder ett par dagar så jag kan sitta inne utan att ha dåligt samvete, får väl se hur det blir...

Jag har några grattis kort att göra också, som ska levereras under en två veckorsperiod. Ska surfa runt lite hos mina favoritkortmakare och insupa lite inspiration.

Tjingeling!

Inga kommentarer: