lördag, juli 19, 2008

Österlen

Japp, i morgon åker vi till Österlen.
Där ska vi vara en vecka tillsammans med vår sommarfamilj från Stockholm. Vi har hyrt ett hus där nere som vi ska bo i tillsammans.
Det är samma gäng som vi varit på Gotland med de två senaste somrarna.
Det mesta är nu packat och som vanligt så är det jag som gjort mest av det, jag har också hunnit bakat två limpor ("degebröd"), ett långpannebröd (som ska med ner), 64 st kanelbullar och 40 st rödavinbärsmuffins, de och bullarna ska vi ta med ner, så slipper vi köpa så mycket fikabröd när vi är där.
Känner mig riktigt duktig faktiskt, i torsdags så kokade jag både rabarbersaft, drygt 3,5 l och ca 1,5 liter hallonsaft. När vi kommer från skåne ska jag koka en massa svartvinbärssaft också så vi kommer ha egensaft länge höst.
Men nu ska jag lägga över två Harry Potterböcker i min MP3-spelare och sedan ska jag krypa i säng.
Vi hörs nästa vecka!!

Katarina

Inga kommentarer: