onsdag, juni 25, 2008

Slottskogen

I dag var barnen och jag i Slottskogen!
Inte jättebra väder men det regnade i alla fall inte. De tyckte det var roligt att titta på djuren även om det inte finns så många djur där men det är rätt lagom, de har ju inte så stort tålamod med att gå omkring.Simons favorit djur i dag var pingviner och sälar, de hade fått en sälunge i går. Man kan se den mitt i bilden.

Lyckades oxå få en bild på en Påfågel med utslagen (? heter det så) stjärt.


Vi fikade medhavda bullar och kex på stora ängen nedanför Björngårdsvillan och sedan gick vi till den stora lekplatsen "Plikta" tror jag den heter.
(Väldigt segt att ladda upp bilder nu så det får bli fler bilder en annan gång)
Kalle ringde just och nu har de kommit i hamn med båten. Han hjälper grannarna att segla deras segelbåt till rätt hamn. Båten kom från Italien dagen före midsommar sent på eftermiddagen så där den skulle vara hade de gått hem för helgen så ingen kunde sjösätta båten åt dem, därför hamnade den på ett annat varv. Men nu är den flyttad.
I dag har jag gjort en LO till, Kamilla i Haloweenkostym från 2005. Sedan midsommar har jag gjort 6 st sidor. Tror det är rekord för mig.
Snart kommer ju årets semester bilder så jag ska försöka beta av så mycket som möjligt av fjolårets nu när jag är ledig.
Men nu ska jag strax krypa i säng.
Tjingeling!!


Inga kommentarer: