söndag, februari 10, 2008

Söndagsloj

Ja så kan man nog sammanfatta hur det är hos oss idag.
Karolinn har en kompis här så de sköter sig bra själva. Kamilla sitter vid en dator och surfar runt på Stallet. Simon (med 38 i feber) ser på TV, Sara leker med sina barbiedockor och själv sitter jag vid min dator. Kalle är i Tyskland och shoppar.
I går var vi på Dop, det var min kusin som döpte sin lille son, Linus David. Skönt att vara på en tillställning där man bara är gäst. Inte känna att man ska/måste hjälpa till med allt. Trevligt var det i alla fall och det bjöds på mycket kaffebröd och tårta. De hade beställt tårtor med blå marsipan men när de hämtade dem på morgonen meddelade de i bageriet att den sorten de hade beställt gör de inte med blå marsipan !! Så dags att tala om det då, det var ingen som sa något när de la sin beställning. Så tråkigt för dem tycker jag. Men det var inget fel i övrigt på tårtorna de var jättegoda, men jag förstår Susanne och Håkan att de blev besvikna när det blev "fel" färg på dem.
När vi kom hem därifrån hade jag fruktansvärd huvudvärk som inte släppte på hela kvällen. Gick och la mig tidigt men vaknade flera gånger med huvudvärken kvar. Till slut gick jag upp vid 2.30 och tog två Panodil då släppte den till slut. Det brukar annars gå över bara jag sover en natt, men men. Det är väl något mer än en vanlig huvudvärk. Barnen är ju fortfarnade hostiga och snuviga och Simon har fortfarnade feber, har haft sedan i fredags.
Men nu tänkte jag visa några LO's som jag gjort.



Den överst är kort från vår semester på Gotland i somras. Ett besök bland raukarna på Fårö. Nederst är en LO till Sara. Tog kort på henne när hon hade fått en innebandyklubba över ögat. Det hela hände på dagis. Det finns en Tag bakom det stora kortet där jag skrivit om händelsen. Hon klarade sig bra för det tog precis utanför ögat så hon blev "bara" regnbågsfärgad runt ögat.

Tjingeling

Inga kommentarer: