söndag, januari 20, 2008

Nya förkylningar

Japp, nu är det dags igen. Sara har en ordentlig hosta och förkylning. Och Simon har fått ont i öronen. Jag har precis lagt ett täcke som jag vikt flera gånger (hittade ingen kudde) under hans kudde och det verkar som att han har kunnat somna. Hoppas han sover hela natten. Kalle är hemma med dem i morgon i alla fall halva dagen, han liksom jag har mycket att göra just nu på jobbet men jag har lovat att vara hemma resten av veckan om det behövs bara jag kan vara på jobbet i morgon.

I dag har Kamilla spelat innebandy i Onsala. Det gick inget vidare men de spelar bra säger far i huset, även om de inte är så bra på att göra mål ännu. De räknar ju egentligen inte mål och poäng på deras matcher, men de kan ju räkna själva så de vet ju om de vunnit eller ej. Kamilla var i alla fall nöjd när hon kom hem och det är huvudsaken för mig.
Nu ska hon börja en ny grupp på dansen. Den är på tisdagar kl 16.30. Hennes gamla grupp har upplösts, det var så många som slutade nu så det funkar inte att ha kvar gruppen. Marina tror dock att detta blir bra för Kamilla, det är en grupp med ren jazzdans och tjejerna är 1 år äldre men det tror jag bara är bra för henne, då blir det inte så stor skillnad i storlek mellan henne och övriga.
Idag har jag färdigställt en LO till Saras album. Om när hon och Simon satte upp alla sina Fischer Price dockor på en lång rad.

Sedan har jag fått gjort 1:a veckans ord i Janes Art Challange 2008. Ordet var ju LYX och så här blev mitt kort.

Överst är framsidan och nederst är följdaktligen baksidan av kortet. Det var inte aldeles lätt att skriva ner vad som är Lyx. För för mig är det mycket som är lyx men en sak som jag som är uppvuxen i en hyreslägenhet på 6:e våningen känner är riktig lyx är att faktiskt ha råd att kunna bo i ett eget hus med en stor trädgård där barnen får leka fritt.

Nu kom Simon upp igen och säger han har ont i öronen så han kan inte sova . Jag får sätta mig med honom.

Tjingeling!




Inga kommentarer: