tisdag, januari 01, 2008

GOTT NYTT ÅR

och godfortsättning på 2008. Hur var ert nyårsfirande i går?
Vi firade hemma i lugn och ro bara vår lilla familj. God mat och ett parti Labyrint innan den långa väntan till tolvslaget gjorde intåg. Lilleman orkade inte vara med och vänta utan gick upp på sitt rum för att vila :)
När klockan väl var 12 så gick det inte att få liv i honom så stackarn missade alla fyrverkerierna. Men han verkade inte särskilt ledsen i dag i alla fall. Han var ju pigg i morse och kunde ge sig i kast med LEGO Starwars på Wii-spelet direkt. Och där har han stått i dag. Men han är riktigt duktig och klurar ut mycket på egen hand trots att det är på engelska.
I övrigt har vi inte gjort så mycket idag. JAg har börjat scrappa en almanacka till mina föräldrar som de ska få på lördag när vi ska dit på middag.
Och just nu väntar vi på att klockan ska bli 19 så vi kan bänka oss framför TV:n och titta på "Cars" och äta lite onyttiga Chips, mums..
Det hände ju faktist något tråkigt i dag oxå, eller egentligen i går. När jag startade torktummlaren så tänkte jag inget på att det skulle vara något konstigt med den men när vi skulle sätta oss att äta tyckte Kalle att den gått väldigt länge och det visde sig att den inte flyttat sig en milimeter på ratten. Vi slog av den och jag sa att jag skulle testa den i dag igen. Vilket jag gjorde och kom på att den inte lät som den brukar, det har tidigare låtit som om dt fanns en knapp eller nåt någon stans som gjorde att det slog i den hela tiden den var på, men det ljudet var borta. Funderade en stund och provade med att lägga i en tennisboll och när jag kört en kort stund och öppnade så insåg jag att trumman snurrar inte längre. Nu har Kalle kollat och remmen som driver trumman har gått av!! Bra start på 2008. Kanske vi måste köpa en ny tumlare det första vi gör i år. Usch vad trist, det är så mycket annat vi behöver handla, jaja det är ju inte livsviktigt med en tumlare, det tar bara lite mer tid att få tvätten torr.
På tal om det så ska jag gå och starta en ny maskin med sängkläder som kan hängas i morgon när den förra har torkat.

Tingeling!!

Inga kommentarer: