måndag, januari 14, 2008

Art Challange 2008

Tänker försöka mig på Janes utmaning på Scrappiz.
Hon ger oss ett ord varje vecka att "scrappa" om, kan man säga lite enkelt. Det hela görs på små kort och jag har valt en storlek 11.5 * 8.5 med lite rundade hörn så de ser ut som spelkort ungefär.
De har redan kommit till vecka 3 men jag ska försöka göra även de tidigare veckornas ord. Ska bli roliggt att göra något litet och utgå från mitt eget perspektiv, fundera på vad orden betyder har för innebörd för just mig. En övning som kan vara bra för mig.

När jag åkte från jobbet idag kom jag på att jag lovade mig själv att ringa till distriktsläkarna och frågavarför det dröjer så innan jag får min remiss till röntgen - läkaren jag träffade den 26 november sa att jag i alla fall skulle höra i från dem inom 1 månad. Men jag hade ju glämt att ringa i dag. Det var ju tur det för när jag kom hem hade jag fått en tid till rötgen. Visserligen har det tagit 2 månader (ska dit den 24:e jan) men den kom i alla fall utan att jag behövde påminna dem. Det ska bli spännande att se vad de kommer fram till. Mamma ringde i dag och sa att hon hade hört på radion om en tjej som hade haft samma fel som jag när hon var liten (ni vet haft skena för det var något fel med höfterna) och vid 36 års ålder hade hon gjort någon operation och sedan ytterligare någon form av ingrepp senare. Den här damen är nog en del äldre än mig så det kanske inte är amma fel som jag men det vet man inte än. Jag får i alla fall hoppas att de hittar något som de kan göra något åt så jag slipper ha ont hela tiden. Jag ska oxå försöka få dem att röntga mitt knä för jag tror att problemet sitter även där. Vi får se vad som händer.
Nu har jag beslutsångest om jag ska sätta mig och försöka scrappa eller ta en kopp kaffe och titta på TV. Kaffet kan jag ju i och för sig ta vid scrapbordet, får nog bli så..

Tackför titten!

Inga kommentarer: