lördag, augusti 16, 2008

Dottern hemma igen!

Känns skönt även för mamma att hon är hemma igen.
Hon, Kamilla, har varit jätteduktig som varit på musikläger "aldeles" själv.
Ja, hon var ju inte där ensam men hon kände inte någon av deltagarna innan hon åkte och hon har bara spelat blockflöjt i 1 termin.
Visst hon har varit ordentligt ledsen stundtals dessa dagar och jag fick åka ner i torsdag och vara med henne där nere hela dagen men hon ville inte åka hem. Och efter sista repetionen på tordagen, när de övat hela stora orkestern bestämde hon att jag fick åka hem, annars hade jag tagit med mig grejor för att kunna sova över hos henne. Men det behövde jag inte!
Hon bodde ihop med tre andra tjejer i en lite campingstuga (typ) så de har verkligen varit jätteduktiga.
I går ringde hon hem vid 22 och var jätteledsen så jag trodde direkt att nu får vi åka ner och hämta henne, men då var hon så förtvivlat ledsen för att det inte hade blivit något DISCO !!!
I bland förundras man över sina barn.
Men i dag har de haft konsert där nere och det gick fantastiskt bra för dem.
Jag är en STOLT mamma just nu.
Nu väntar vi bara på att pappa ska komma hem med Pizza till hela familjen för jag är "gör" hungrig!!
Sedan är det bara att förbereda för nästa event i familjen - Barnkalas. I morgon mellan 12 och 14 ska här vara ett tiotal barn och fira Sara och Simon som ju har fyllt 6 år.

Nu kom maten!!
Tjingeling

Inga kommentarer: